Sunday, October 22, 2006

Om det här hade varit en måndag morgon på Vasagatan hade jag gått upp ur sängen, käkat en skål nyttig müsli, läst GP, gått till jobbet, kollat mejlen och Titti hade kommit fram och sagt ”Du, vi har fått en ny brief från Marie”. Men det är en måndag morgon i ett annat liv i Tokyo. Ingen nyttig müsli, ingen byrå, ingen brief från Marie. Jakob verkar inte ha fattat att allt inte är som hemma, går upp som vanligt och går till jobbet. Vaddå ska du lämna mig här? Vad ska jag göra? Vad gör man en helt vanlig måndag i Tokyo när man egentligen inte har något att göra? Jag snoozar, duschar, äter klementiner, sätter på samlingsskivan med indiepop som jag fick av Anna och Frida innan jag åkte, ser Magasinsgatan i ett nostalgiskimmer och undrar hur det kommer sig att jag fortfarande ser ung ut. Tänker att jag nog ska gå ut och reka lite. Måste hitta en fin park att springa i, ett luftigt ställe att tänka och skriva på, ett engelskt-japanskt lexikon, en nyttig müsli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home