Wednesday, November 22, 2006

EFTERLYSNING!
Sågs senast i China town, Yokohama.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej, jag har för mig att jag såg den där figuren när vi passerade Töreboda station i lördags. Kan vara en förväxling med en skaraborgsbonde (de är attraktiva på äktenskapsmarknaden i Sverige just nu)men jag kan ha fel. Bert Karlsson brukar väl också synas då och då i de trakterna. Nog om det!
Nu skall jag berätta om senaste tedansen ( du var ju med sist och vet vad det handlar om eller hur Rebecka)....
Allt börjar lördag fm.Höstsommaar med sol och regn. Bjuder Gunilla på frukost som vanligt och sedan långsam promenad till tåget. Vi ätrar interreggiotåget och sjuknker ned i avr sin nedsutten fåtölj med dagens tidning. Men hoppsan,stolen vänd åt fel sida! Kolla med konduktrisen om det går att få en ny plats åt rätt håll. Javisst, inget problem. Lämnar den sunkiga vagnen och skrider in i en ljus, ren 80 talsvagn med vacker blå klädsel. Dunk e dunk och sakta rullar vi ut från Gbg central i riktning Partille, Herrljunga, Falköping, Töreboda. Tiden går snabbt och när solen tittar fram mellan molnen hörs en krispig röst som säger "Nästa Hallsberg, byte till Mjölby, Karlstad m fl ställen. Vad härligt att få sträcka på benen och känna Östgötasolen bränna i ansiktet. dags att byta till regionaltåget. Här var det annan stämning. Alla tlar Östgötska och det låter exotiskt i våra öron. Ute passerar granar, granar, små sjöar, en tjärn, två älgar, en traktor och en volvo amazon. Nu är vi framme i Motala by Vättern. Möts av Fredrik som är vår privata eskortservice. Incheckning på central grand park hotel som är en jubel på Östgötaslätten. dags att pudra nosen och rätta till slipsen. klara för fest! Förväntansfull promenad längs strandpromenaden och snart siktar vi ett stätligt folkets hus ( byggt med skattepengar av de där kommunalråden som fick avgå npgon gpng på 90 talet). Efter ytterligare 100 m är vi framme vid Skolgatan, ett nytt häftigt hus med utsikt över inloppet till stan och kanske kan man skymta karlsborgs fästning i fjärran. Ung dam möte i hissen och instruerar oss hr man kommer upp till festlokalen. Vi följer bara med och är snabbt inne och kan mingla med gamla och nya bekanta. Barnen är i majoritet vilket är en klar fördel. äldre människor ( som vi själva) är ofta lite knarriga och kverulerar merst över höga skatter och annan skit. Barn har mer att ge!
Jag vet inte hur lång en blogg får vara men det kanske är dags för paus nu i mellanakten. fortsätter i morgon. En lämplig trailer kan vara " Ny skandal i Motala" eller kanske "Räddningstjänsten gjorde en hjältemodig insats i drama på gräddhyllan"
Vi hörs
Sven

11:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej, tack för senast!
Häromnatten vaknade Maria av att jag pratade hittepåjapanska. Jag saknar Tokyo. Det blev inte mindre av att vi såg Babel igår, bra film, se den om du hittar någon odubbad biograf.

Trots att jag gödslade Tokyo med mina visitkort så har jag inte fått en endaste liten japanträff på miltonart.se. Om nu ingen japan vill se min konst, kan inte du gå in så att jag iallafall får en liten träff från din världsdel?

Det är fredag, det är Sverige och jag vet inte vad jag ska göra. Maria kanske vet, så nu går jag hem. Kallt är det också. Vi hörs.
/Daniel

10:55 AM  

Post a Comment

<< Home